Plaster på såret

Jeg sidder på en tagterrase i hjertet af Pahar Ganj, verdens største backpackerghetto, og kigger ud over vanviddet under mig. Det er lige så fantastisk som det er forfærdeligt. En kulturel misforståelse der har skabt sin egen organiske mening.

Tidligere i dag var jeg en tur nede i det. På alle fire med hudafskrabninger og hul på knæet. Det var en ung fyr på motorcykel der kørte ind i mig bagfra. Han sagde undskyld og kom tilbage med vatrondeller og en halv flaske desinfektionsvæske.

Jeg ved ikke hvorfor jeg bliver ved med at vende tilbage til dette konstante overgreb på samtlige mine sanser. Måske jeg bare har brug for en bund at sætte af på. Senere i dag skal jeg mødes med Dr. Madhu Khanna, en af verdens førende forskere i tantrisk magi, på en fin adresse i South Delhi.

Jeg skal huske at hente mit vasketøj fra den lokale dhobiwala. “We Clean – You Shine” står der på skiltet over butikken. Og det har jeg tænkt mig at gøre når jeg forlader Pahar Ganj. Med nystrøget skjorte og plaster på såret.

En kommentar

  1. Paul Hartvigson

    Hvis dette er et spil, hvad er i så fald reglerne, hvem er spillerne og hvad er målet?

    Jeg føler nærmest dog at jeg skal gratulere dig for at du tilsyneladende har trukket en af “stå en omgang over” kortene. Ellers er du god til at at lave siokkrt spil på udebane – som de fremgik af, hvor du havde stillet dig i folkemylderet da du optog film for et par uger siden.

    PS. husk at gemme kvitteringen til Mr. Jack Up – den kan muligvis bruges overfor en dæmonisk vogter i en senere bane af spillet.

    Og hvorfor bliver jeg nu mindet om en historie fra radioen over en dansker på arbejde på Madagascar, som kommer forbi en mand der tilsyneladende sover på noget skrammel. Manden vågner op og viser sig at bunken er hans butik. Men genkendelse og stor iver fremgraver handelsmanden en buttet plastic dukkearm, der stammer fra en hvid dukke. Fortælleren havde ingen interesse i at købe armen, men handelsmanden fortsatte vedholdende – og i stigende grad fornærmet på at inistere på en handel.

    Måske ud fra en fornemmelse af tilbørligheden i nogen tings sammenhæng.

    Paul

    • Jacob

      Jeg fører scrapbog ved siden af bloggen, så alt fra shampooreklamer (“Bouncy shiny manly man hair”) til lægerecepter (“Wish u a speedy recovery & happy new year subject to Ahmedabad jurisdiction”) bliver gemt. Kvitteringen til Mr. Jack Up var iøvrigt den anden af sin slags. Den første var for en donation på tyve rupees til et midlertidigt papmachédiorama til ære for elefantguden Ganesh to måneder tidligere. Sammenhængen skaber jeg når jeg får brug for den.

Instant Karma