Tilbage til udgangspunktet

Om et par timer flyver jeg videre sydpå fra Jaipur til Pune. Bhandarkar-instituttet har endnu engang stillet et værelse til rådighed og med lidt held er nogle af drengene fra september der stadig. Rhys, Soni, Kalsang.

De sidste par uger i Indien kommer først og fremmest til at gå med at sortere i notaterne og skrive dem sammen. Jeg skal finde ud af hvad jeg kan bruge i brødteksten, og hvad jeg må nøjes med at parkere i fodnoterne. Eller helt udelade.

Afhandlingens struktur begynder så småt at tage form i mit hoved. Selv om jeg indtil videre stort set udelukkende har skrevet på appendikset, så er jeg ikke bekymret for hvordan jeg skal nå op på de hundredetusinde ord. Faktisk krymper jeg mig allerede ved de mange spændende detaljer jeg bliver nødt til at udelade.

Jeg skal prøve ikke at kede jer alt for meget med mine overvejelser hen over julen og nytåret, og jeg har da også allerede sørget for at sætte i ovnen til et par puniske småeventyr. Så bliv endelig hængende lidt endnu.

2 comments

  1. moesgaard

    Så du ramte et slangehoved et sted på kortet, kan jeg regne ud. Hvilken synd har du begået for at ramle tilbage til start? På spillepladen til højre for bloggen står der “murder” – det håber jeg ikke er tilfældet. Vi skulle nødig ende med at få en ny Holck-sag ud af dig.

    • Jacob

      Efter en uge i Jaipur foeles det snarere som en stige end en slange at komme ned til Pune. Maaske jeg har vendt spillepladen paa hovedet?

Instant Karma

