Afsted igen

Min tolk Prakash har inviteret mig op i hans hjemby i Dhading-distriktet nordvest for Kathmandu-dalen. Vi tager af sted ved daggry for at nå frem til den årlige Tripurasundari-festival. En gudinde skal bæres ned fra et bjerg og installeres i et tempel og meget mere ved jeg sådan set ikke.

Festivalen tiltrækker ifølge Prakash i tusindvis af mennesker fra de omkringliggende landsbyer og er en af de få officielle lejligheder hvor hasardspil er tilladt. Ikke at det afholder folk fra at spille hasard ved andre lejligheder, men jeg håber at det bliver lidt nemmere at nærme sig og dokumentere det.

Jeg spænder computeren på ryggen når jeg sætter mig op bag på motorcyklen i morgen tidlig, men det er nok tvivlsomt om jeg får mulighed for at sende nyt hjem deroppefra. Ellers må I vente i uudholdelig spænding til jeg vender tilbage til Kathmandu om et par dage.

Instant Karma

