Varanasi fortsætter

Jeg kan ikke umiddelbart forestille mig andre steder end Indien hvor en fuldstændig fremmed i lobbyen på det hotel hvor man lige har tjekket ind åbner en samtale på følgende måde:

“I’m sex addict.”

“Okay …”

“Younger is better.”

“What was your name again?”

“Manoj. My name is Manoj.”

“I’m Jacob. Do you work here?”

“Yes, yes, you know Vipassana meditation?”

“Well, I have heard about it …”

“After I start practising, I am too much cured. No more fucking.”

“Wow, I’m happy to hear. And thanks for letting me know.”

“No problem. I will also help carry luggage.”

Lotus Paying Guest House er et nystartet sted i den gamle by i Varanasi. Det bestyres af en amerikansk kvinde der også er involveret i forskellige velgørenhedsprojekter i byen. Hun driver en skole og en mobil lægeklinik og er i det hele taget mindre frelst og mere idealistisk end de fleste.

Jeg er flyttet herhen for at være tættere på vanviddet nu hvor Anirban rejser tilbage til Pune og min gamle rejsekammerat Jakob kigger forbi en uges tid. Det betyder muligvis at bloggen kommer til at ligge mere stille end den plejer, men jeg kan bestemt ikke love det.

I aften har jeg en aftale på et bibliotek på en vedisk recitationsskole, og i morgen eftermiddag skal jeg til bestyrelsesmøde i en tempelfond. De vil gerne arrangere workshops og udgive et tidsskrift for sanskritister.

Indien er ligesom improvisationsteater. Man skal bare sige ja.

161111_varanasi-fortsaetter

Instant Karma

