Jnaneshwar og jeg

Jeg havde lige tid til at tage et smut forbi Alandi lidt uden for Pune inden jeg fortsatte til Aurangabad. Det var her den unge digterhelgen Jnaneshwar mediterede sig til døde engang i slutningen af det 13. århundrede. Personligt er jeg dog mere interesseret i den tradition der tilskriver ham opfindelsen af gyan chaupar. Også selv om den sandsynligvis kun går tilbage til engang i 1800-tallet da spillet dukkede op på hans hjemegn.

Her ser i mig på et billede af et billede taget foran et billede af den påståede spildesigner. Lidt reinkarneret ser jeg da ud.

jnaneshwar-og-jeg

Save

One comment

Instant Karma

