Viktoria

Indologer og andre udøvere af den filologiske gerning har ofte et lettere støvet omdømme. Det skyldes givetvis at de ikke blot beskæftiger sig med noget der er uforståeligt for de fleste andre, men tilmed med noget der hører så fjern en fortid til at man kan sætte spørgsmålstegn ved hvilket formål det overhovedet kan tjene i dag.

Selv forsøger jeg at banke støvet lidt af mig ved at søge eventyret og manuskripterne i det fjerne østen, men at det ikke er den eneste vej ud af biblioteket, har min sanskritstuderende Viktoria nu vist.

Jeg linker og sender min respekt.

One comment

  1. Liv

    Skønt at hun skyder alle eventuelle fordomme om side 9 piger i sænk! Et par tusser med sanskritvers ville være prikken over i`et :)

Instant Karma

