Nu med titel

Jeg har netop fundet ud af at Times of India trykte deres interview med mig i torsdags. Det var efter sigende på forsiden af Ahmedabad Mirror med endnu et stort billede af mig og Dr. Savalia der trykker hænder foran en vifte af spilleplader.

Det var Indiens førende autoritet inden for gyan chaupar, dr. Siddharth Wakankar, der informerede mig om artiklen. Han informerede mig også om at hans navn ikke var nævnt i den. I modsætning til dr. Andrew Topsfields. Vestens førende autoritet på samme område.

Dr. Wakankars navn synes dog ikke at være den eneste mangel i artiklen. Jeg optræder for eksempel som “PhD scholar” og “research fellow” der ubesværet siger ting som “propagated to masses” og “infotainment”.

Måske en diktafon eller en notesblok ville have hjulpet.

Det første udkast til artiklen som journalisten mailede mig forrige søndag, var både længere og mere sammenhængende. Det berørte blandt andet spillets mulige oprindelse og udvikling som var de egentlige omdrejningspunkter i vores samtale. Og så blev det ikke kuppet halvvejs af dr. Savalias underligt abrupte bemærkninger om symbolik og muslingeskaller.

Det er selvfølgelig muligt at online-versionen af artiklen repræsenterer et forfejlet forsøg på copy/paste hvor såvel billede som tilfældige afsnit er blevet glemt på klippebordet, men jeg vil se det før jeg tror det. Receptionisten på Hotel Good Night i Ahmedabad har lovet at fremskaffe et eksemplar af torsdagens udgave af avisen, så jeg kan få syn for sagen.

Men først skal jeg afslutte min rundtur på Saurashtra på jagt efter flere jainistiske spilleplader. Og det kan godt have mellemlange udsigter når man ikke bare tager højde for halvøens notorisk elendige veje og skramlede busser, men også for det faktum at den for tiden står delvist under vand.

One comment

  1. Moesgaard

    Edutainment via gamification er skam vældig aktuelt – måske du kunne monetize dine spilleplader på en eller anden måde..?

Instant Karma

